៩. បាបវគ្គ
ទន្ធំ ហិ ករោតោ បុញ្ញំ, បាបស្មិំ រមតី មនោ។
បុគ្គលគូរប្រញាប់ប្រញាល់ធ្វើអំពើល្អ គួរឃាត់ចិត្តចាកបាប ព្រោះថាកាលបើបុគ្គលធ្វើបុណ្យយឺតយូរ ចិត្តរមែងត្រេតអរក្នុងបាប។
១១៧. បាបញ្ចេ បុរិសោ កយិរា, ន នំ កយិរា បុនប្បុនំ;
ន តម្ហិ ឆន្ទំ កយិរាថ, ទុក្ខោ បាបស្ស ឧច្ចយោ។
បើបុរសធ្វើបាប កុំធ្វើបាបនោះរឿយៗឡើយ កុំគប្បីធ្វើសេចក្ដីពេញចិត្តក្នុងបាបនោះ ការសន្សំបាប តែងនាំសេចក្ដីទុក្ខមកអោយ។
១១៨. បុញ្ញញ្ចេ បុរិសោ កយិរា, កយិរាថេនំ បុនប្បុនំ;
តម្ហិ ឆន្ទំ កយិរាថ, សុខោ បុញ្ញស្ស ឧច្ចយោ។
បើបុគ្គលធ្វើបុណ្យ គួរធ្វើបុណ្យនោះអោយរឿយៗ គួរធ្វើសេចក្ដីពេញចិត្តក្នុងបុណ្យនោះ ការសន្សំបុណ្យតែងនាំសេចក្ដីសុខមកអោយ។
យទា ច បច្ចតិ បាបំ, អថ បាបោ បាបានិ បស្សតិ។
បាបមិនទាន់អោយផលត្រឹមណា មនុស្សបាបក៏នៅឃើញតែសេចក្ដីចំរើនត្រឹមណោះ លុះកាលណា បាបអោយផល មនុស្សបាបទើបឃើញបាប ក្នុងកាលនោះ។
យទា ច បច្ចតិ ភទ្រំ, អថ ភទ្រោ ភទ្រានិ បស្សតិ។
អំពើល្អមិនទាន់អោយផលត្រឹមណា មនុស្សល្អ នៅឃើញតែបាបត្រឹមណោះ លុះកាលណា អំពើល្អអោយផល មនុស្សល្អទើបឃើញល្អក្នុងកាលនោះ។
១២១. មាវមញ្ញេថ បាបស្ស, ន មន្តំអាគមិស្សតិ;
ឧទពិន្ទុនិបាតេន, ឧទកុម្ភោបិ បូរតិ;
អាបូរតិ ពាលោ បាបស្ស, ថោកំ ថោកំបិអាចិនំ។
បុគ្គលមិនគួរមើលងាយបាបថាមានប្រមាណតិច នឹងមិនអោយផលដូច្នេះឡើយ ប្រៀបដូចក្អមទឹករមែងពេញបានដោយដំណក់ទឹកដែលធ្លាក់ចុះ យ៉ាងណា បុគ្គលពាល កាលសន្សំបាប សូម្បីបន្ដិចម្ដងៗ គង់ពេញដោយបាប យ៉ាងនោះដែរ។
១២២. មាវមញ្ញេថ បុញ្ញស្ស, ន មន្តំ អាគមិស្សតិ;
ឧទពិន្ទុនិបាតេន, ឧទកុម្ភោបិ បូរតិ;
អបូរតិ ធីរោ បុញ្ញស្ស, ថោកំ ថោកំ បិ អាចិនំ។
បុគ្គល មិនគួរមើលងាយបុណ្យថាមានប្រមាណតិច នឹងមិនអោយផលដូច្នេះឡើយ ប្រៀបដូចក្អបទឹក រមែងពេញបានដោយដំណក់ទឹកដែលធ្លាក់ចុះ យ៉ាងណា អ្នកមានប្រាជ្ញា កាលសន្សំបុណ្យបន្ដិចម្ដងៗ គង់ពេញបានដោយបុណ្យយ៉ាងនោះ។
វិសំ ជីវិតុកាមោវ, បាបានិ បរិវជ្ជយេ។
បុគ្គលគួរចៀសវាងបាបទាំងឡាយ អោយដូចពាណិជ ដែលមានទ្រព្យច្រើន តែមានគ្នាតិច ចៀសវាងផ្លូវគួរខ្លាច ឬដូចជាបុគ្គលប្រាថ្នារស់នៅ ចៀសវាងថ្នាំពិសដូច្នោះដែរ។
នាព្វណំ វិសមន្វេតិ, នត្ថិ បាបំ អកុព្វតោ។
បើដំបៅមិនមានក្នុងបាតដៃទេ បុគ្គលគប្បីនាំយកថ្នាំពិសដោយបាតដៃ ថ្នាំពិសតែងមិនជ្រាបចូលទៅកាន់បាតដៃដែលគ្មានដំបៅ យ៉ាងណា បាបរមែងមិនមានដល់បុគ្គលអ្នកមិនធ្វើ យ៉ាងនោះឯង។
តមេវ ពាលំ បច្ចេតិ បាបំ, សុខុមោ រជោ បដិវាតំវ ខិត្តោ។
បុគ្គលណាប្រទូស្ដចំពោះអ្នកមិនប្រទូស្ដតប ជាសត្វស្អាត មិនមានកិលេសដូចជាទីទួល បាបរមែងត្រឡប់មករកបុគ្គលពាលនោះវិញដូចធូលីល្អិត ដែលបុគ្គលបាចទៅកាន់ទីច្រាសខ្សល់។
សគ្គំ សុគតិនោ យន្តិ, បរិនិព្ពន្តិ អនាសវា។
ជនពួកខ្លះ កើតក្នុងគត៌មនុស្ស ពួកអ្នកមានអំពើអាក្រក់ទៅកាន់នរក ពួកអ្នកមានគតិល្អ ទៅកាន់ឋានសួគ៌ ពួកអ្នកមិនមានអាសវៈបរិព្វាន។
បុគ្គលអ្នកធ្វើបាបកម្មហើយ ទោះបីចូលទៅឰដ៏អាកាស ក្នុងកណ្ដាលសមុទ្រ កាន់ចន្លោះភ្នំទាំងឡាយ ក៏មិនគប្បីរួចចាកបាបកម្ម ព្រោះប្រទេសលើផែនដី ដែលបុគ្គលឋិតនៅហើយ គប្បីរួចចាបបាបកម្មបាន ទោះមិនដែលមានឡើយ។
១២៨. ន អន្តលិក្ខេ ន សមុទ្ទមជ្ឈេ, ន បព្វតានំ វិវរំ បវិស្ស;
ន វិជ្ជតី សោ ជគតិប្បទេសោ, យត្ថដ្ឋិតំ នប្បសហេយ្យ មច្ចុ។
បុគ្គលទៅឰដ៏អាកាស ក្នុងកណ្ដាលសមុទ្រ កាន់ចន្លោះនៃភ្នំទាំងឡាយ ក៏មិនរួចចាកសេចក្ដីសា្លប់បាន ព្រោះប្រទេសលើផែនដី ដែលបុគ្គលឋិតនៅហើយ សេចក្ដីស្លាប់គ្របសង្កត់មិនបាននោះ មិនដែលមានឡើយ។
បាបវគ្គវណ្ណនា និដ្ឋិតា ។
0 ការពិគ្រោះ:
Post a Comment